رقابت نزدیک لپ تاپ های گیمینگ در سال 2017

رقابت نزدیک لپ تاپ های گیمینگ در سال 2017
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شرکت‌های بزرگ فناوری که در زمینه تولید رایانه و لپ تاپ مشغول به فعالیت هستند،از ابتدای سال جدید میلادی و همزمان با برگزاری نمایشگاه CES 2017، خطوط تولید کاملا جدیدی از سیستم‌های PC و لپ تاپ‌های گیمینگ را راه‌اندازی کرده‌اند. تمامی این شرکت‌ها از جمله دل، لنوو، سامسونگ، ایسوس و اچ‌پی درصدد هستند تا با استفاده از بالاترین سطح تکنولوژی به کاررفته در قطعات، از سایر رقبای خود پیشی بگیرند.

در گزارش جدید مجله Forbes، که یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی در آمریکا و جهان به‌شمارمی‌آید، اعلام‌گردید در سال جدید میلادی شرکت‌هایی مانند لنوو و سامسونگ‌الکترونیک،برندهای جدیدی از لپ تاپ های گیمینگ را راه‌اندازی کرده‌اند. در حالی‌که سیاست کاری شرکت‌های دیگر مانند دل و هیولت پاکارد، معرفی محصولات جدید و به‌روزکردن محصولاتی است که در اواخر سال گذشته معرفی شده بودند.

با معرفی پردازنده‌های نسل هفتم شرکت اینتل، بسیاری از تولیدکنندگان لپ تاپ گیمینگ محصولات جدید خود را به امکانات این پردازنده‌های جدید و قدرتمند مجهز می‌کنند. بسیاری از این لپ تاپ‌ها با ارائه‌ی GPU های سطح بالا از واقعیت مجازی (VR) نیز پشتیبانی می‌کنند و جذابیت هر چه بیشتر را برای کاربران به‌ارمغان‌می‌آورند. بدین ترتیب، گیمرها ارزش بیشتری برای محصولات این چنینی قائل می‌شوند و بازار تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ رشد سریع‌تری پیدا خواهند کرد.

 برند جدید لنوو با نام “لژیون”

در نمایشگاه CES 2017، شرکت لنوو از نام تجاری جدید خود در سری محصولات گیمینگ، به نام لنوو لژیون (Lenovo Legion) رونمایی کرد. مقامات این شرکت دو لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی جدید را همراه با مسابقات ویدئویی eSports معرفی کردند.لپ تاپ لنوو مدل لژیون Y520 و لژیون  Y720نام تجاری این دو لپ تاپ هستند، بر اساس پیکربندی هسته‌های نسل هفتم شرکت اینتل و ویژگی‌های جدید تراشه‌های گرافیکی NVIDIA GTX طراحی شده اند.

لپ تاپ لژیون Y750 دارای یک صفحه نمایش ۴K و کارت گرافیک NVIDIA GTX 1060 بوده و قرار است در ماه فوریه با قیمت پایه‌ی ۱۳۹۹ دلار عرضه شود. همچنین لپ تاپ لنوو Y520 با صفحه نمایش ۱۰۸۰پیکسل و کارت گرافیک NVIDIA GTX 1050 با قیمت بسیار پایین‌تر و در حدود ۸۹۹ دلار عرضه‌خواهدشد.

با توجه به رقابت شانه‌به‌شانه‌ای که وجود دارد، بسیاری از تولیدکنندگان لپ تاپ، در صدد هستند تا از تراشه‌های گرافیکی پرسرعت شرکت های AMD و Nvidia استفاده نمایند. این موضوع گیمرها را قادر می سازد تا تجربه‌ای واقعی از بازی‌های باکیفیت را به‌دست آورند.

 لپ تاپ گیمینگ دل، سری اینسپایرون

شرکت دل، سال ۲۰۱۷ را با معرفی لپ تاپ ۱۵ اینچی گیمینگ سری Inspiron آغاز کرده‌است. از ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به خنک‌کننده‌هایی  برای عملکرد بهتر بازی اشاره کرد که کارکرد روان دستگاه را برای کاربر به دنبال دارد. روی  این لپ‌تاپ نیز همانند دیگر محصولات شرکت لنوو، از نسل هفتم پردازنده‌های شرکت اینتل همراه با کارت‌های گرافیکی GTX 1050 شرکت انویدیا یاGTX 1050 Ti GPU. به‌کاررفته‌است.

این محصول جدید شرکت دل نیز مانند لپ تاپ لنوو مدل Y520 ، از کیفیت ۱۰۸۰پیکسلی صفحه نمایش بهره می برد. لپ‌تاپ گیمینگ اینسپایرون جدید دل مجهز به یک باتری ۷۴ وات ساعتی (WH) است، که امکان استفاده طولانی مدت از آن رابرای کاربر به‌ارمغان‌می‌آورد. دل می گوید: این لپ‌تاپ در ماه ژانویه و با قیمت پایه ۷۹۹ دلار در دسترس عموم قرارخواهدگرفت

در کنار محصول جدید اینسپایرون دل، سری لپ تاپ‌های Alienware این شرکت، با صفحه نمایش‌های ۱۳، ۱۵ و ۱۷ اینچی به روز خواهند شد. این شرکت  برای لپ‌تاپ‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی خود،  از یک باتری ۹۹ واتی و همچنین کارت‌های گرافیکیGTX 1050  و ۱۰۵۰  Ti GPU GTX استفاده کرده است که به ترتیب با قیمت های پایه ۱۱۹۹ و ۱۲۹۹ دلار عرضه می شوند.
بر خلاف شرکت‌های دل و لنوو، شرکت‌های دیگر مانند ایسوس و اچ پی هنوز هیچ نوت بوک گیمینگ جدیدی را برای  سال ۲۰۱۷ معرفی نکرده اند، اما قرار است مانیتورهای جدید مخصوص گیمینگ خود را به زودی روانه‌ی بازار کنند


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی محصولات سازمانی بهین تکنولوژی مثل مینی پی سی، آل این وان، مانیتور و زیروکلاینت، از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت محصولات با شماره ۸۸۱۷۷۸۹۵ تماس‌حاصل‌فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.