راهنمای ارتقا حافظه رم در انواع آل این وان و مینی پی سی Univo

راهنمای ارتقا حافظه رم در انواع آل این وان و مینی پی سی Univo
زمان مطالعه: 3 دقیقه

راهنمای ارتقا آل این وان و مینی پی سی ( حافظه رم )

در مقالات پیشین وب سایت بهین تکنولوژی به موضوع ارتقا آل این وان و مینی پی سی پرداخته و دو قطعه حافظه رم و درایو سالید را به عنوان راهکار های موثر پیشنهاد داده بودیم. اکنون در این مطلب جامع قصد داریم تا حداکثر میزان حافظه رم قابل نصب روی انواع آل این وان و مینی پی سی برند Univo را با شما به اشتراک بگذاریم تا در صورت تمایل به ارتقا حافظه رم، با خیال راحت نسبت به این کار اقدام کنید.

ابتدا به بررسی شرایط نصب حافظه رم در آل این وان های Univo می پردازیم. کامپیوتر های یکپارچه یونیوو شامل سه مدل در ابعاد صفحه نمایش 21.5 و 23.8 اینچ می شود که دارای سخت افزار متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند. در راس آل این وان های یونیوو می توان به مدل UA-240 اشاره کرد و در ادامه نیز دو مدل US-225 و UA-110 قرار دارند. هر کدام از این محصولات برای کاربرد های مختلف و همچنین کاربرانی با سطح بودجه متفاوت تولید شده اند و با قیمت و کیفیت بسیار مناسب خود، گزینه هایی ایده آل برای مصارف خانگی و اداری به شمار می روند.

راهنمای ارتقا حافظه رم در انواع آل این وان و مینی پی سی Univo

به طور معمول برای نصب حافظه رم بیشتر در آل این وان ها نیاز به باز کردن قاب پشت دستگاه وجود دارد و اثری از درگاه توسعه به منظور دسترسی آسان به اسلات های حافظه وجود ندارد. چنین رویه ای در سایر برند ها نیز مشاهده می شود و دلیل آن یکپارچه سازی ساختار طراحی بدنه است. هر چند باید به این نکته اشاره کرد که باز کردن قاب پشت کامپیوتر یکپارچه یونیوو به هیچ وجه سخت نبوده و با استفاده از ابزار مناسب می توانید به فضای داخلی آنها دسترسی پیدا کنید.

Univo UA-110 Univo UA-225 Univo UA-240
تعداد اسلات 2 عدد 2 عدد 2 عدد
نوع حافظه قابل پشتیبانی DDR4L DDR4L DDR4L
ظرفیت حافظه قابل پشتیبانی 32 گیگابایت 32 گیگابایت 32 گیگابایت
فرکانس حافظه قابل پشتیبانی 2400 مگاهرتز 2400 مگاهرتز 2400 مگاهرتز

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید در کامپیوتر های یکپارچه یونیوو قادر به نصب حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم هستید که مقداری بسیار ایده آل برای کاربرد های مختلف و حتی پردازش های سنگین به شمار می رود. با در اختیار داشتن این حجم از RAM در سیستم عامل می توانید از حداکثر پتانسیل چند وظیفگی یا مالتی تسکینگ بهره مند شده و چند نرم افزار را به صورت همزمان اجرا کنید.

در بخش انواع مینی پی سی یونیوو با وجود چهار گزینه از سری UR One با کانفیگ های متنوع می شود. کاربران به خوبی می دانند که مینی پی سی ها از نظر ارتقا در بخش حافظه رم دارای محدودیت هایی هستند و این محدودیت به دلیل ساختار مجتمع قطعات از جمله مادربرد است. ابعاد کوچک Mini PC ها سبب می شود تا نصب حجم بالایی از حافظه رم غیر ممکن شود. با این وجود کامپیوتر های کوچک یونیوو دارای قابلیت مناسبی برای ارتقا حافظه رم هستند.

راهنمای ارتقا حافظه رم در انواع آل این وان و مینی پی سی Univo

برای ارتقا حافظه رم در مینی پی سی باید همانند آل این وان، قاب پشت دستگاه را باز کرده تا به برد اصلی و اسلات های حافظه دسترسی پیدا کنید. برای اطلاع از تعداد اسلات های RAM روی مادربرد می توانید از تب SPD در نرم افزار CPU-Z استفاده کنید که بدون نیاز به باز کردن قاب دستگاه، امکان مشاهده تعداد اسلات های حافظه را نمایش می دهد. پس از آنکه از تعداد اسلات و همچنین حداکثر حافظه رم قابل پشتیبانی مطلع شدید، می توانید نسبت به خریداری حجم حافظه مورد نیاز اقدام کنید.

UR One 3160 UR One 4105 UR One XE UR One Plus
تعداد اسلات 1 عدد 1 عدد 1 عدد 2 عدد
نوع حافظه قابل پشتیبانی DDR3L DDR4L DDR3L DDR4
ظرفیت حافظه قابل پشتیبانی 8 گیگابایت 8 گیگابایت 4 گیگابایت 32 گیگابایت
فرکانس حافظه قابل پشتیبانی 1600 مگاهرتز 2400 مگاهرتز 1600 مگاهرتز 2400 مگاهرتز

 


خرید مینی کامپیوتر و کامپیوتر بدون کیس ایرانی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی  و خرید مینی کامپیوتر از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 و 88500045 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.