تفاوت چیپ ست Tera1و Tera2 کمپانی Teradici چیست؟

تفاوت چیپ ست Tera1و Tera2 کمپانی Teradici چیست؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با هر محصول جدیدی که در جهان امروزی تولید می شود، اولین سوال کاربران این است که چه ارتقاء جدیدی در محصول ایجاد شده است؟ در این گزارش تفاوت بین دو چیپ ست Tera1 و Tera2 مورد بررسی قرار گرفته است.
چیپ ست Tera2 نسبت به مدل قبلی خود ارتقاء یافته و علاوه بر جدیدتر بودن با ویژگی های به مراتب بالاتری طراحی شده است.  Tera2نه تنها دارای عملکرد بالاتری در گرافیک وب است، بلکه قابلیت استفاده از چهار مانیتور به طور همزمان را نیز داراست. این محصول اولین زیروکلاینت PCoIP به حساب می آید که از قابلیت های بی سیم بودن و حافظه نهان سمت کاربر (Client-side Caching) بهره مند شده است. همچنین Tera2 دارای انرژی کارآمدتر و بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود است. چیپ ست Tera2 از پهنای باندی استفاده می کند که نسبت به چیپ ست Tera1 پنجاه درصد کمتر است، اما عملکرد آن پنج برابر بیشتر شده است.
برای آنکه با مزایای این چیپ ست جدید بیشتر آشنا شویم، جزئیات بیشتری را ارائه می کنیم. عملکرد گرافیکی Tera2 افزایش یافته است، به گونه ای که حداکثر رزولوشن ارائه شده در یک محیط مانیتوری دوتایی به ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ (محیط مانیتور چهارتایی ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰) می رسد که یک جهش بزرگ در نوع خود محسوب می شود. در نتیجه اجازه داده می شود تا در یک صفحه نمایش بزرگتر مورد استفاده قرار گیرد. عملکرد تصویر آن بی نظیر است به گونه ای که ۵۰ MPPS را برای یک محیط VDI یا ۳۰۰ MPPS را برای یک محیط ایستگاه کاری ارائه می دهد.
یکی از قابل پیش بینی ترین ارتقاء های انجام شده در چیپ ست Tera2، قابلیت چهار مانیتوری آن است. این ویژگی توانایی استفاده تا چهار مانیتور را به شما می دهد، بدون آنکه حتی کیفیت رزولوشن تصویر کاهش یابد.
همانطور که در بالا اشاره شد، پشتیبانی از حافظه نهان سمت کاربر (Client-side Caching) ویژگی منحصر به فردی در چیپ ست Tera2 به حساب می آید که در نسل قبلی آن وجود نداشت. در حقیقت وقتی اطلاعات و یا یک ویدیو در جریان است، یک موضوع چند رسانه ای به گونه ای کش می شود که از تاخیر و جهش آن در شبکه جلوگیری می شود.

زیرو کلاینت Tera1 زیرو کلاینت Tera2
حداکثر تعداد صفحه نمایش ۲ ۲ (یا ۴)
عملکرد تصویربرداری ۱۰ Mpps (VDI)100 Mpps (WS) ۵۰ Mpps (VDI)300 Mpps (WS)
حداکثر رزولوشن ۲x 1920×۱۲۰۰ ۲x 2560×۱۶۰۰(۴x 1920 x 1200)
تنظیمات خروجی ویدیو ۲ x DVI-I ۱x DVI-I1x DVI-D
USB ۴ ۴
مدیریت برق جزئي Wake on LAN & Wake on USB
مصرف برق (وات) ۱۲W ۱۲W
حافظه ۱۲۸MB ۵۱۲MB DDR3
حافظه نهان سمت کاربر No Yes
قابلیت پشتیبانی از چهار مانیتور No Yes
قابلیت بی سیم No Yes
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.