کدام قطعات را در مینی پی سی یا آل این وان ارتقا دهیم؟ (بخش اول)

کدام قطعات را در مینی پی سی یا آل این وان ارتقا دهیم؟ (بخش اول)
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بسیاری از مینی کامپیوتر و آل این وان های موجود در بازار و از جمله محصولات خانواده یونیوو که شرکت بهین تکنولوژی تولید می کند، قابلیت ارتقا در بخش های حافظه رم و ذخیره سازی را دارند. پرسش مهمی که توسط کاربران مطرح می شود، این است که ارتقای کدام یک از این دو پارامتر، تاثیر بیشتری در ارائه عملکرد بیشتر دارد؟

در بخش اول از این پست آموزشی به بررسی شرایط افزایش حافظه رم می پردازیم. در صورتی که حجم حافظه رم دستگاه شما کمتر از 4 گیگابایت است، پیشنهاد می شود که هر چه سریع تر حجم حافظه را به حداقل 4 گیگابایت و در بهترین حالت به 8 گیگابایت ارتقا دهید. پیش از خریداری حافظه رم، با بررسی مشخصات مینی پی سی یا آل این وان خود، از حداکثر حافظه قابل پشتیبانی مطلع شوید. پیشنهاد می شود که ماژول حافظه با مشخصات یکسان با آنچه روی دستگاه نصب شده را خریداری کنید. به طور کلی یکسان بودن فرکانس، زمان بندی و ولتاژ به منظور جلوگیری از بروز اختلال پیشنهاد می شود.

کدام قطعات را در مینی پی سی یا آل این وان ارتقا دهیم؟ (بخش اول)

هر چند بهترین شرایط به این صورت است که یک ماژول حافظه رم از همان برند، مدل و با مشخصات یکسان با آنچه روی مینی کامپیوتر یا آل این وان نصب شده، خریداری کنید. در غیر این صورت باید به فرکانس، زمان بندی و ولتاژ حافظه رم خود توجه کنید. برای بررسی موارد ذکر شده و در شرایطی که قادر به باز کردن قاب مینی پی سی یا آل این وان نیستید یا از مشخصات حافظه رم نصب شده روی آن اطلاع ندارید، می توانید از نرم افزار کاربردی CPU-Z استفاده کنید.

کدام قطعات را در مینی پی سی یا آل این وان ارتقا دهیم؟ (بخش اول)

اکنون قصد داریم تا میزان حافظه رم مورد نیاز بر اساس کاربرد های مختلف را بیان کنیم تا بر اساس کاربرد مورد نظر خود و حجم حافظه رم موجود روی مینی پی سی یا آل این وان نسبت به ارتقا اقدام کنید.

کاربرد توضیحات حجم حافظه رم مورد نیاز
خانگی و اداری سطح پایین استفاده بسیار محدود روزانه 2 گیگابایت
خانگی و اداری میان رده نرم افزار های آفیس، وب گردی، موسیقی و فیلم 4 گیگابایت
خانگی و اداری حرفه ای نرم افزار های تخصصی و مالتی تسکینگ 8 تا 16 گیگابایت
صنعتی و تجاری حرفه ای نرم افزار های تخصصی صنعتی و تجاری خط تولید، ماشین مجازی و مالتی تسکینگ 16 تا 32 گیگابایت

در مینی پی سی یا آل این وان با کاربرد خانگی و اداری سطح پایین با توجه به اینکه 2 گیگابایت حافظه رم می تواند نیاز شما را برطرف سازد، باید از سیستم عامل نسخه 32 بیتی استفاده کنید، اما در سایر موارد به دلیل افزایش حجم حافظه رم به بیش از 4 گیگابایت به سیستم عامل نسخه 64 بیتی نیاز دارید.


خرید مینی پی سی ایرانی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی  و خرید مینی پی سی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 و یا 88500045 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.