پردازنده های نسل هشتم اینتل معرفی شدند

پردازنده های نسل هشتم اینتل معرفی شدند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت اینتل در حالی از نسل جدید پردازنده‌های خود رونمایی کرده است که همگی آنها بر روی هسته های i7 پیاده سازی شده‌اند.
 شرکت اینتل در بیانیه ای رسمی اعلام داشته است که مبنای ساخت پردازنده‌های جدید i7 بر روی کبی لیک 14 نانومتری، کافی لیک 14 نانومتری و کانن لیک 10 نانومتری انجام گرفته است و  معماری GPU در همگی آنها مشترک بوده و قابلیت های جدید پشتیبانی از HDMI 2.0 و HDCP 2.2  نیز به آنها اضافه شده است.
 

 نسل هشتم اینتل

 
 پردازنده های Core i7 دو هسته ای با نام های 7500U و 7600U به همراه پردازنده های چهار هسته ای 8550U و 8650U سخت افزارهای جدیدی هستند که اینتل آنها را معرفی کرده است. دو پردازنده آخر 8 مگ کش دارند و مدل های دو هسته ای نیز دارای 4 مگ کش هستند و ارتقای 25 تا 40 درصدی در عملکرد آنها گزارش شده است.
 حداکثر سرعت در مدل 8650U 4.2 گیگاهرتز با 8 مگ کش و در مدل 8250U نیز 3.4 گیگاهرتز با 6 مگ کش است.
 اما پردازنده‌های مذکور به طور ویژه برای استفاده در لپ‌تاپ‌های کم مصرف تولید شده‌اند و رقیب جدیدی برای تراشه‌های سری جدید Ryzen شرکت AMD محسوب می شوند.

   

اینتل

 
 اما این موضوع در ارتباط با رایانه های رومیزی حرفه ای متفاوت تر است. در حالی که پردازنده‌های Core i7 فعلی اینتل دارای چهار هسته و 8 thread هستند، نسل جدید این تراشه‌ها دارای 6 هسته و 12 thread می‌باشند. در همین حال تراشه‌های Ryzen دارای 8 هسته و 16 thread هستند.
 برای ارائه بالاترین عملکرد مورد انتظار از این پردازنده ها شرکت اینتل عنوان داشته است که نصب مادربردهای جدید سری 300 ضروری است. بنابراین کاربران نمی توانند از مادربردهای قدیمی سریZ170  یا Z270 بهره بگیرند. این در حالی است که شرکت AMD همچنان در تراشه های جدید خود از مادربردهای قدیمی تا سال 2020 پشتیبانی می کند.
  در حال حاضر شرکت اینتل اطلاعات فنی بیشتری را در اختیار عموم قرار نداده است و منتظر عکس العمل رقیب سنتی اش یعنی AMD در همین ارتباط است.

 
  

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.