همکاری گسترده لنوو با AMD

همکاری گسترده لنوو با AMD
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت لنوو قصد دارد از تازه‌ترین فناوری‌های شرکت AMD در محصولات خود استفاده کند و لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سخت افزارهای این شرکت را روانه بازار کند. پردازنده‌های جدید AMD همواره عملکردی بالا و بهره‌وری بیشتری نسبت را به نسل‌های گذشته خود به همراه دارند و بر همین اساس لنوو مصمم است تا در کنار اینتل، با شرکت AMD نیز همکاری گسترده‌ای را دنبال کند.
 شرکت AMD (Advanced Micro Devices) که یک شرکت آمریکایی سازنده انواع پردازنده است، در سال ۱۹۶۹ توسط جری ساندرز تاسیس شده و رقیب اصلی شرکت اینتل در تولید پردازنده محسوب می‌شود.
 

 همکاری لنوو با AMD

 
 شرکت لنوو در بیانیه‌ای به طور رسمی رسما اعلام کرده است که برای نخستین بار در رایانه‌های خود از Pro APU نسل هفتمی AMD استفاده خواهد کرد که دارای امکانات امنیتی متعدد و بهره‌وری بسیار مناسب در انرژی است و بیشتر با هدف بهره‌وری کاربران تجاری طراحی و تولید می‌شوند.
 جیم اندرسون معاون ارشد بخش محاسبات و گرافیک شرکت AMD در این باره می‌گوید: “جدیدترین رایانه‌های مبتنی بر Pro APU شرکت ما، برای کاربردهای تجاری بهینه شده و با ارائه عملکرد مناسب محاسباتی و گرافیکی، بالاترین سطوح انتظارات کاربران را برآورده می‌سازند. همکاری ما با لنوو جهت عرضه این فناوری به شرکت‌ها و مشاغل مختلف در سراسر جهان، بسیار شگفت انگیز است.”
 از جمله محصولاتی که در همکاری این دو شرکت با فروش بالایی نیز همراه بوده است، می‌توان به رایانه رومیزی ThinkCentre M715 Tiny اشاره کرد که با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شده است. این رایانه 94 درصد کوچک‌تر از کیس‌های متداول رایانه رومیزی بوده که همین موضوع می‌تواند یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها برای مشتریان خاص اینگونه دستگاه‌های کم‌جا به حساب آید.
  

 لنوو با AMD

 
 همچنین پردازنده‌های نسل هفتمیAMD  دارای قدرت 35W هستند و برای رایانه‌هایی ساخته شده‌اند که علاوه بر اختیار داشتن قدرت بالا، عملکردی کارآمد و مثبتی را نیز ارائه خواهند کرد.
 در کنار ThinkCentre M715 Tiny، لنوو دو لپ‌تاپ جدید مجهز به APU شرکت AMD را نیز در دست تولید دارد. هر دو این لپ‌تاپ‌ها که A275 و A475 نام دارند، در سری محصولات تینکپد لنوو ساخته می‌شوند و به ترتیب معادل سری محصولات T و X هستند. اسامی این دو لپ‌تاپ که در چند هفته گذشته از طریق وب‌سایت‌های لنوو در اندونزی منتشر شده بود، به تازگی نیز توسط وب‌سایت‌های کانادایی در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.
 همانطور که از ابتدای اسامی این A275 و A475 مشخص است، هر دو با حرف لاتین A شروع می‌شوند که چنین موضوعی در سری محصولات تینکپد کمتر به چشم خورده است. مدتها پیش لنوو محصولاتی را با سری A تولید کرده بود، اما این اسامی مربوط به ایستگاه‌های کاری مانند ThinkPad A31p بودند و در سالیان اخیر هیچ تینکپدی با سری A تولید نشده بود.
 بسیاری از کارشناسان بر این باورند که علت اینگونه نام گذاری، استفاده کردن رایانه‌های جدید لنوو از سخت افزار AMD CPU است که از این به بعد با نام A-Series تولید می‌شوند و نام مناسبی برای این محصولات خواهند بود.
 استفاده از کارت‌های گرافیک AMD Radeon، پشتیبانی از سیستم VOIP و اتصال میکروفون‌های با کیفیت در این رایانه‌های جدید، به تسهیل در کنفرانس‌های ویدیویی کمک شایانی خواهند کرد. بر همین اساس این دسته از لپ‌تاپ‌های جدید لنوو مناسب کاربران تجاری بوده و در رده‌ی رایانه‌های سازمان‌گرا قرار خواهند گرفت.

  

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.