نسل هشتم پردازنده‌های اینتل در لپ‌تاپ‌های جدید دل

نسل هشتم پردازنده‌های اینتل در لپ‌تاپ‌های جدید دل
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از معرفی نسل هشتم پردازنده‌های شرکت اینتل، شرکت دل قصد دارد سری لپ‌تاپ‌های جدید اینسپایرون، XPS و لپ‌تاپ‌های هیبریدی خود را به آخرین فناوری پردازنده‌های اینتل مجهز کند.
 مدل‌های جدید شرکت دل شامل چهار لپ‌تاپ کاملا متفاوت هستند که در بخش‌های خاصی از بازار قرار می‌گیرند و پردازنده‌های آنها نسبت به نسل گذشته خود 44 درصد سریعتر هستند و به تراشه‌های جدیدتری مجهز شده‌اند. دل تصمیم دارد این لپ‌تاپ‌ها را در رویداد IFA آینده در شهر برلین آلمان در معرض نمایش بگذارد.

   

پردازنده های نسل هشتم

 
 
 در پیش نمایشی که توسط دل در ارتباط با مصرف‌کنندگان خانگی و حوزه کسب و کار در شهر سان فرانسیسکو برگزار گردید، مشخص شد که لپ‌تاپ‌های سری Inspiron 7000، دارای صفحه نمایش‌های 13 اینچی، 15 اینچی و 17 اینچی هستند. لپ‌تاپ‌های هیبریدیInspiron 7000  با صفحه نمایش‌های 13 اینچی یا 15 اینچی همراه با پوشش‌های آلومینیومی خاکستری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. همچنین این لپ‌تاپ‌ها به یک صفحه نمایش لمسی FHD IPS مجهز شده‌اند و از قلم‌های دیجیتالی برای کشیدن نقاشی، طراحی و نوشتن پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است مدل 15 اینچی این سری از لپ‌تاپ‌های دل، دارای نمایشگر لمسی 4K UltraHD با وضوح IPS می‌باشد. در کل کیفیت تمامی صفحه نمایش‌های مذکور برای تماشای فیلم و چت ویدیویی بهینه شده است. مدل 13 اینچی قرار است در 3 اوکتبر با قیمت پایه 850 دلار و مدل 15 اینچی نیز با قیمت پایه 880 دلار به فروش برسند.
 شرکت دل همچنین قرار است از مدل‌های جدید هیبریدی 13 و 15 اینچی سری Inspiron 5000 رونمایی کند. پردازنده‌های جدید اینتل عملکرد بسیار خوبی را برای کاربر در حالت‌های چند وظیفه‌ای فراهم می‌کنند. قیمت پایه 13 اینچی این سری در حدود 750 دلار و 15 اینچی آن در حدود 800 دلار عرضه خواهد شد.

   

لپ تاپ های دل

 
 یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های معرفی شده، لپ‌تاپ 17 اینچی 7000 Inspiron است. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش لمسی FHD IPS با زاویه دید گسترده است و به یک گرافیک گسسته Nvidia GeForce 940MX، پورت کاربردی و مهم Type-C و پورت نمایش MX150 مجهز شده است.
 اما یکی از لپ‌تاپ‌های محبوبی که قرار است در نمایشگاه سالانه IFA برلین از آن رونمایی شود، لپ‌تاپ Dell XPS 13 است که پردازنده آن به نسل هشتم اینتل مجهز شده است. این لپ‌تاپ که قرار است در تاریخ 12 سپتامبر در دسترس عموم قرار بگیرد از ویژگی‌های بی‌نظیر دیگری نیز بهره‌مند شده است.
 شرکت دل ادعا می‌کند این محصول به باتری جدیدی مجهز شده است که به راحتی می‌تواند 22 ساعت شارژ روشن ماندن را برای شما فراهم آورد. صفحه نمایش این دستگاه در دو مدل 1080P و 4K فروخته می‌شود که به طور بالقوه می‌تواند عمر باتری را تحت تاثیر قرار دهند.
 به احتمال زیاد پردازنده‌های نسل هشتم اینتل در این لپ‌تاپ جدید قرار است با مشخصات Core i5-8250U و i7-8550U تولید شوند که از لحاظ قیمتی نیز نسبت به نسل هفتمی خود با قیمت بالاتری به فروش خواهند رسید. به نظر می‌رسد شرکت دل در طراحی بدنه و شکل ظاهری، همانند مدل قبلی ارائه شده در سال 2016  عمل کرده باشد و این دستگاه را با همان رنگ‌های لوکس نقره‌ای و طلایی روانه بازار کند.
 اما باید در نظر داشت مهمترین تغییر در این لپ‌تاپ، افزایش 44 درصدی عملکرد پردازنده است که مهمترین ویژگی در XPS 13 به حساب می‌آید. به عقیده بسیاری از کارشناسان، لپ‌تاپ 13 XPS، بهترین لپ‌تاپ 13 اینچی خواهد بود که در سال 2017 تولید شده است.
 
 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.