مینی‌ پی‌ سی، دستگاهی کوچک با کاربرد های فراوان

مینی‌ پی‌ سی، دستگاهی کوچک با کاربرد های فراوان
زمان مطالعه: 3 دقیقه

 
 در طول سال ‌های اخیر، شاهد گسترش کاربردهای فراوان مینی‌ پی ‌سی در صنایع بوده‌ایم. دستگاهی با قدرت پردازش یکسان با پی‌ سی‌ های معمولی اما در اندازه‌ای بسیار کوچکتر. بسیاری از مینی ‌پی‌ سی‌ های موجود در بازار، به‌ حدی کوچک هستند که به راحتی می ‌توانند در کف دست شما جای ‌گیرند. به‌عنوان یک نوآوری انقلابی،  تازه ‌ترین پردازنده‌های کوارک اینتل، به اندازه‌ی یک SD Card  کوچک هستند.
 کاربردهای مختلف مینی ‌پی ‌سی به قدری فراوان است که حتی می‌توانید تمامی این کاربردها را در زندگی روزمره‌ ی خود نیز، باز یابید.
 مزایای استفاده از مینی ‌پی ‌سی
 یک نکته‌ ی باور نکردنی درباره‌ ی مینی ‌پی‌ سی این است که این دستگاه دارای مزایای فراوانی در مقایسه با دسکتاپ ‌های معمولی، نوت ‌بوک و حتی تبلت‌ هایی است که این روزها جایگاه ویژه‌ای در زندگی افراد برای خود پیدا کرده‌اند. خوب است در اینجا به برخی از این مزایا اشاره‌ کنیم:
 اندازه:  این یک مزیت غیرقابل انکار برای مینی پی‌ سی‌ ها در مقایسه با سایر دستگاه‌ های الکترونیکی موجود است. این دستگاه، بر حسب مدل آن می ‌تواند با یک رمان جیبی یا جعبه‌ی جواهر هم ‌اندازه و یا حتی از این ‌ها نیز کوچکتر باشد.
 قابلیت تطبیق‌ پذیری و کاربردهای فراوان: می‌توان گفت که یک مینی ‌پی ‌سی، به لحاظ قدرت و امکانات، کاملا مشابه پی ‌سی ‌های معمولی است. با این تفاوت که این مزیت را دارد که به‌راحتی با دستگاه ‌ها و پیکر بندی ‌های مختلف سازگار بوده و به‌ راحتی قابل تطبیق و همگام‌ سازی است. شما به ‌راحتی می ‌توانید با برداشتن درپوش این دستگاه کوچک و قابل‌ حمل، RAM، Hard و سایر قطعات آن را جا به ‌جا کرده و ارتقا دهید. هم ‌چنین می‌توانید مود مورد نظر خود را از روی صفحه انتخاب ‌کنید، خواه یک مانیتور معمولی، نمایشگر و یا صفحه ی تلویزیون باشد.
  
 جزئیات قیمت دستگاه:  مینی ‌پی ‌سی‌ها، به لحاظ قیمت مقرون به‌ صرفه ‌تر و از جهت کارآیی، همسازی بهتری با کاربر دارند.
 میزان مصرف انرژی دستگاه:  این دستگاه‌ ها، با به ‌کارگیری جدید ترین فناوری موجود در جلوگیری از اتلاف انرژی، با مجهز بودن به سیستم کاهش میزان گرما، انرژی کم‌ تری را تلف ‌می ‌کند.
 کاربردهای فراوان مینی ‌پی ‌سی‌ها
 پس از تغییرات انقلابی که  ورود تبلت‌ و لپ‌تاپ به بازار تجارت الکترونیک در دنیای تکنولوژی ایجادکرد، این تصور برای عموم افراد به‌ وجود آمد که پی‌ سی ‌های پر طرفدار چند دهه‌ی گذشته، دیگر جایگاهی در دنیای تکنولوژی ندارند و از رده خارج‌ شده‌ اند. اما ورود مینی ‌پی ‌سی ‌های پر کاربرد  به دنیای تکنولوژی، خط بطلانی بر این تصور همگانی بود .
 کار و تجارت: مینی ‌پی ‌سی‌ ها، کاربرد گسترده ‌ای در جلسات آموزشی و سخنرانی ‌ها دارند. در واقع، این دستگاه‌ ها برای انجام کارهای آنلاین، پردازش کلمات و آماده ‌سازی سخنرانی ‌ها، فوق ‌العاده‌اند. قدرت پردازش و ظرفیت‌ های این دستگاه، بسیار بسیار بیشتر از تبلت‌ ها بوده و به علت قابلیتشان در اشغال فضای کم‌ تر، می ‌توان از آن‌ها در ادارات و دفاتر بزرگ و حتی اتاق ‌های کوچک، به ‌راحتی استفاده‌ کرد. به این ترتیب که، این دستگاه‌ ها قادرند تا با حفظ نظم فضای کار به ‌راحتی به شبکه اتصال ‌یابند.
 تفریحات و سرگرمی‌ های خانگی: از یک مینی ‌پی ‌سی مجهز به سیستم صدا و تصویر مناسب، می ‌توان به‌ عنوان یک سرور چند رسانه ‌ای استفاده‌ کرد. جهت استفاده‌ ی مناسب و به ‌صرفه از این کاربرد دستگاه، بهتر است مدلی را انتخاب‌ کنید که امکانات پشتیبانی از نمایش ویدئو های Full HD را دارا باشد. با داشتن یک دستگاه کنترل از راه دور، به‌ راحتی می ‌توانید دستگاه را از روی مبل راحتی خود کنترل و بازیابی کنید.
  
 کاربرد های گیمینگ دستگاه: بسیاری از مینی پی‌سی‌ ها، توانایی بیشتری در پشتیبانی از امکانات و ملزومات صفحه ‌نمایش و نیز کاربرد های محاسباتی صنایع گیمینگ دارند.
 مجهز به امکانات لازم جهت ویدئوکنفرانس: یک دستگاه کاملا کوچک و قابل ‌حمل جهت ارائه‌ ی ویدئو کنفرانس ‌هایی با بهترین کیفیت.
 نسل دوم خانواده ‌ی پی ‌سی: این روزها، خرید یک مینی ‌پی ‌سی بسیار به‌صرفه ‌تر و مقرون‌ به ‌صرفه ‌تر از خرید دسکتاپ و لپ ‌تاپ برای تمامی اعضای خانواده است. فقط کافی ‌‌است که آن را به مانیتور، کیبورد یا ماوس وصل‌کنید. در حالی‌که به راحتی به اینترنت و یا سایر لوازم شبیه‌ ساز اینترنت قابل اتصال است.
 نو آوری رسانه ‌ای: یک مینی ‌پی ‌سی، قدرت خارق ‌العاده‌ ی در ضبط و پخش تصاویر با کیفیت و با وضوح بالا دارد. شما با استفاده از این دستگاه قادر خواهید بود تا صدا ها و تصاویر را با قدرتی شگفت تولید، ویرایش و ضبط‌ کنید.
 امکانات تبلیغات و بازرگانی: چنین دستگاه کوچک اما قدرتمندی برای تبلیغ روی صفحات دیجیتال، شگفت ‌انگیز است. توانایی این دستگاه تا اندازه‌ ای است که می ‌تواند پیچیده‌ ترین انیمیشن ‌های دیجیتالی را به ‌راحتی از راه دور، پشتیبانی و پخش ‌کند.
 بنابراین، با ورود مینی ‌پی ‌سی به دنیای دیجیتال، به‌ زودی منتظر انقلابی عظیم با تاثیری شگرف در دنیای این محصولات باشید، انقلابی که از هم ‌اکنون آغاز شده‌ است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.