معماری جدید فوجیتسو، رقیب محاسبات کوانتومی

معماری جدید فوجیتسو، رقیب محاسبات کوانتومی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت فوجیتسو ادعا می کند معماری جدیدی را راه اندازی کرده است که توانایی محاسباتی آن بیشتر از محاسبات کوانتومی ماشین آلات فعلی است.
 مقامات فوجیتسو اعلام داشتند در همکاری با محققان دانشگاه تورنتو موفق به ساخت رایانه ای شده اند که اساس محاسباتی آن سریع تر از محاسبات کوانتومی فعلی است. این رایانه برای حل مشکلات بهینه سازی ترکیبی طراحی شده است. در اصل این دستگاه قادر به پیدا کردن بهترین ترکیب ممکن از عناصر، از تعداد بی شماری از عناصر موجود در محاسبات رایانه ای است.
 

 معماری جدید فوجیتسو، رقیب محاسبات کوانتومی

 
 از طریق کار فناوری نیمه هادی معمولی همراه با تنظیمات مدار انعطاف پذیر، این رایانه توانایی به مراتب بیشتر از محاسبات کوانتومی ماشین آلات فعلی را داراست. فوجیتسو می گوید این رایانه با استفاده از نمونه اولیه FPGA (مدار مجتمع دیجیتالی برنامه پذیر) به اجرا در می آید. در حقیقت FPGA یک مدار مجتمع است و به گونه‌ای طراحی شده ‌است تا بعد از تولید انبوه، توسط طراح یا مشتری قابل پیکربندی باشد. به همین علت به آن برنامه‌پذیر در میدان می‌گویند.
 به گفته محققان فوجیتسو،‌ این معماری می تواند محاسباتی ده هزار بار سریع تر از یک ماشین معمولی را به انجام برساند. فوجیتسو امیدوار است با این معماری بتواند برنامه های بازیابی پس از فاجعه را با سرعت بالاتری بهبود ببخشید. همچنین این معماری قادر است تا سیاست های اقتصادی را به خوبی تدوین و فرمول سازی کند.
 مطبوعات ژاپنی به نقل از فوجیتسو اعلام داشتند: “این معماری جدید به خوبی قادر است تا خدمات نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات را توسعه دهد؛ از جمله پشتیبانی سریع و تصمیم گیری های بهینه در زمینه هایی مانند سیاست های اجتماعی و کسب و کار.”
 گسترش این فناوری، می تواند به حل مشکلات بهینه سازی ترکیبی سخت سرعت بخشد؛ مانند بهینه سازی سود حاصل از پروژه های متعدد. بر اساس سال مالی 2018، شرکت فوجیتسو در نظر دارد تا با کمک این معماری، یک نمونه اولیه با توانایی حل مشکلات دنیای واقعی از صد هزار بیت به یک میلیون بیت را ارائه دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.