توقف تولید پردازنده های هواوی توسط TSMC به دلیل تحریم آمریکا

توقف تولید پردازنده های هواوی توسط TSMC به دلیل تحریم آمریکا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کمپانی TSMC که وظیفه تولید بخش قابل توجهی از سیستم روی یک چیپ های مخصوص گوشی هوشمند هواوی را بر عهده دارد، بنابر مقررات ایالات متحده آمریکا عمل خواهد کرد و به این ترتیب تولید تراشه های هواوی توسط کمپانی تایوانی متوقف می شود. مدیران TSMC به صورت رسمی اعلام کردند که به دلیل تحریم های آمریکا و تسلط آن روی کشور تایوان، سفارشات تولید هواوی متوقف خواهد شد.

به این ترتیب می توان انتظار داشت که حجم تولید گوشی های هوشمند هواوی به شدت کاهش یابد و کمپانی چینی برای جبران این خسارت باید تمهیدات ویژه ای بیاندیشد. طبق اعلامیه منتشر شده توسط TSMC، تولید تراشه های اختصاصی هواوی از تاریخ ۱۴ سپتامبر به صورت رسمی متوقف شده و کمپانی چینی باید تولید تراشه های خود را به تنهایی انجام دهد. تحریم های آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۹ سبب اخلال در روند رو به رشد هواوی شده است.

توقف تولید پردازنده های هواوی توسط TSMC به دلیل تحریم آمریکا

هواوی در سال ۲۰۲۰ با فروش بیش از ۱۵۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان، سومین برند پر فروش به شمار می رود، اما تاثیرات تحریم آمریکا روی این برند به وضوح مشاهده می شود. محدودیت های متعددی که در ارائه سرویس های گوگل در گوشی های هوشمند Huawei به وجود آمده، کاربران را نسبت به خریداری محصولات این برند چینی نا امید کرده و آنها ترجیح می دهند گوشی جدید خود را از برند های دیگری انتخاب کنند.

بر اساس قانون جدید دولت ایالات متحده آمریکا، هر کشور غیر آمریکایی برای فروش فناوری های ساخت این کشور به Huawei باید مجوز دریافت کنند و در این زمینه به نظر می رسد که TSMC موفق به کسب مجوز نشده است. از این رو هواوی باید خط تولید خود را توسعه داده و تولید تراشه های گوشی های هوشمند خود را بر عهده گیرد.

مدیران هواوی به دلیل ایجاد حساسیت های بیش از حد آمریکا، برخی از سفارشات خود را به کمپانی چینی SMIC منتقل کرده تا با وضع تحریم های جدید دچار مشکل نشود. به هر حال Huawei باید قبول کند که کمپانی TSMC تایوان در حال حاضر جدیدترین و به روز ترین تراشه های جهان را از نظر لیتوگرافی تولید می کند و هیچ شرکت دیگری توان مقابله با آن را ندارد.

———————————————————————————————————————————————————————————————
جهت مشاهده محصولات سازمانی بهین تکنولوژی مثل مینی پی سی، آل این وان، مانیتور و زیرو کلاینت اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.