بهترین لپ تاپ لینوکسی 2017 به شرکت DELL اختصاص دارد

بهترین لپ تاپ لینوکسی 2017 به شرکت DELL اختصاص دارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سال ۲۰۱۶ میلادی، سال بزرگی برای پیشرفت لپ تاپ های لینوکسی بود. شاید در مقایسه ابتدایی سیستم عامل های مختلف با یکدیگر، لینوکس برای بسیاری از ما مهم به نظر نرسد. اما واقیعت این است که سیستم عامل لینوکس به محاسبات جهانی سلطه پیدا کرده است و بسیاری از کارشناسان فناوری اطلاعات بر این باورند که سال ۲۰۱۷ می تواند پیشرفت شگفت انگیزی برای دسکتاپ های لینوکسی باشد.
   

لپ تاپ دل XPS 13

 
 در حقیقت لینوکس از سخت‌افزارهای مختلفی پشتیبانی می‌کند، از جمله رایانه‌های بزرگ و ابر رایانه‌ها، رایانه‌های رومیزی، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، مسیریاب‌ها، ساعت (Linux Watch)، و کنسول‌های بازی.
 
 این سیستم‌عامل در ابتدا بیشتر توسط افراد مشتاق گسترش پیدا می‌کرد و به کار گرفته می‌شد، اما در حال حاضر توانسته است توسط شرکت‌های سرشناسی همچون دل و آی‌بی‌ام پشتیبانی شود و با بسیاری از نسخه‌های خصوصی یونیکس رقابت کند.
 شرکت دل از سال گذشته سرمایه گذاری های خوبی در زمینه توسعه لپ تاپ  لینوکسی انجام داده است. مقامات این شرکت امریکایی قصد دارند در سال جدید میلادی به ساخت بهترین لپ تاپ  لینوکسی بپردزاند. در حال حاضر از دید بسیاری از کارشناسان، آخرین نسخه ارايه شده یعنی لپ تاپ XPS 13  به عنوان برترین لپ تاپ لینوکسی ۲۰۱۷ معرفی گردیده است.
 
 آخرین نسخه توسعه یافتهلپ تاپ XPS 13 شرکت دل، به عنوان یک لپ تاپ سطح بالا در امور برنامه نویسی به کار گرفته می شود. در فوق العاده بودن این لپ تاپ هیچ شکی وجود ندارد، چرا که مهندس لینوس بندیکت توروالدز (Linus Benedict Torvalds) که به خاطر آغاز و توسعه هسته لینوکس و همچنین نرم‌افزار گیت شناخته می‌شود و هم ‌اکنون مسئولیت هماهنگ کننده پروژه هسته لینوکس را بر عهده دارد، خودش از لپ تاپ XPS 13  استفاده می کند و این دستگاه را به عنوان برترین لپ تاپ لینوکسی معرفی می کند.
  

 لپ تاپ دل XPS 13 - برترین لپ تاپ لینوکسی

 
   

چرا لپ تاپ  XPS 13 برترین لپ تاپ لینوکسی به حساب می آید؟

 
 بالاترین مدل XPS 13 که در خط تولید شرکت دل قرار دارد، از یک پردازنده ۲.۷ گیگاهرتزی چهار هسته ای کبی لیک اینتلi7-7500U  همراه با پشتیبانی از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و یک درایو حالت جامد (SSD) ۵۱۲ گیگابایتی بهره می برد.
 
 پردازنده های کبی لیک جدیدترین نسل پردازنده های شرکت اینتل هستند که در به روزترین لپ تاپ های شرکت های مختلف به کار می روند. این پردازنده ها همراه با گرافیک Intel HD 620 ساخته می شوند که سریع ترین و قدرتمندترین موتور گرافیکی در تاریخ اینتل به حساب می آید. این گرافیک داخلی به راحتی از پس برنامه نویسی، استفاده های عادی و رزومره، و بازی های لینوکسی بر می آید. لازم به ذکر است XPS 13 به یک کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 965M یا کارت گرافیک AMD Radeon PRO 455 نیز مجهز می باشد و به همین دلیل این دستگاه از نظر گرافیکی از هر لحاظ بی نظیر است.
  

 لپ تاپ دل XPS 13

 
 
 در بخش شبکه نیز این لپ تاپ از وای فای Killer 1535 802.11ac 2×2  و بلوتوث ۴.۱ استفاده می کند. همچنین اگر در کنار این لپ تاپ از یک روتر Wi-Fi سطح بالا استفاده کنید، به راحتی می توانید سرعت بیش از پانصد Mbps را مشاهده نمایید.
 شرکت دل می گوید که XPS 13 در چهار نسخه حرفه ای در اختیار کاربران قرار می گیرند که عبارتند از:

 
   

     

  • i5/۸GB/128GB, FHD
  •  

  • i5/۸GB/256GB, FHD
  •  

  • i7/۸GB/256GB, QHD+ (touch) in Rose Gold
  •  

  • i7/۱۶GB/512GB, QHD+ (touch)
  •  

  •  

 در خبرهای قبلی نیز اعلام کرده بودیم که این لپ تاپ منحصر به فرد از طول عمر باتری بی نظیری بهره می برد. شرکت دل ادعا می کند که لپ تاپ XPS 13 می تواند با رزولویشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل صفحه نمایش به مدت ۲۲ ساعت روشن بماند. استفاده از پردازنده Core i7 با بالاترین وضوح صفحه نمایش، طول عمر باتری را به ۱۳ ساعت می رساند. در نتیجه اگر بدون وقفه، پروازی از لس آنجلس یا کالیفرنیا به سیدنی داشته باشید، هیچ گونه نگرانی شارژ باتری برای شما وجود نخواهد داشت.
 
 
  

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.